HTML

hrsz7035

Friss topikok

  • ténsasszony: Szép-szép:-) Hamarosan ellenőrzés:-)) (2012.03.02. 14:40) Első munkásnap
  • gasztroparaszt: Ilyened is van? Lesznek itt még meglepetések :) (2012.02.28. 18:50) Ébredezik a kert

Címkék

Hummusz

2012.02.29. 13:44 gasztroparaszt

 Számomra teljesen új növénnyel fogok kísérletezni, ami nem más, mint a csicseriborsó (Cicer arietinum) . Az arab konyha egyik jellegzetes alapanyagáról van szó, amit rendszeresen felhasználok én is hummusz, falafel és kuszkusz készítéséhez. Jellemzően konzerv és szárított formában lehet kapni, én gyógynövényboltból szerzem be, átlagosan 1300Ft/kg áron. Nem olcsó és sok is fogy belőle, ezért is fogalmazódott meg bennem, hogy bizony meg kell termelnem magamnak.

 A vetőmagot, mint tudatos vásárló a helyi kisvállalkozótól szereztem be (elképesztő, hogy mekkora árkülönbség van a „T” betűvel kezdődő multiárúház és a kisbolt között, erre külön posztot kell szánnom a jövőben) fajtára „DONIA”, kiszerelése 50gr és 225ft-be került. Biotermesztésre szánják, tehát jó helyre került. A leírás szerint szárazságtűrő erős szárú, jól alkalmazkodó és jó állóképességű növény lesz…  Nagyon biztató. A terveim szerint drótkerítésre fog futni, mert az öntöző itt nem éri el rendszeresen és bizonyos időközönként manuálisan fogom locsolni.

Vetni áprilisban kell, de ezt nem bírtam már kivárni, így pár napja az ablakpárkányban elhelyeztem pár vetőmagot egy agyagcserép földbe. Ma meg is jelent az első rügyecske!

Későbbiekben komment formájában bizonyos időközönként, de rendszeresen beszámolok, hol is tartok a csicseriborsó termesztésben! Most pedig megyek és készítek egy kis hummuszt, most még nem saját alapanyagból…

Szükséges alapanyagok:

20dkg csicseriborsó (nem konzerv)

2 gerezd fokhagyma

Fél tk só

10dkg Tahini

1 citrom leve

1 ek víz

1 tk római bors

Csipet Cayenne-bors

 

A csicseriborsót minimum 12 órára be kell áztatni, de javaslom az egy napos áztatást, jobban megpuhul. A Tahini bioboltban kapható, de én inkább magamnak készítem el:  szezámmagot megpirítom, majd kávédarálóban megörlöm – olcsóbb és finomabb! Tehát a borsót áztatás után rövid ideig főzőm, közben a fokhagymát és a sót mozsárban péppé zúzom. A megfőtt csicseriborsót turmixgépbe teszem, hozzáadom a fokhagymás pépet, tahinit és a római köményt a citrom levével, majd pépesítem. Esetleg, ha túl sűrű teszek bele egy kis vizet, ill hidegen sajtolt szezámolaj hozzáadásával szoktam krémesíteni. Tálalás után meghintem egy kis cayenne-borssal és pitával, vagy pirítóssal fogyasztható.

Jó étvágyat!

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hrsz7035.blog.hu/api/trackback/id/tr754225803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása